TRIPLE-S LINK STUFF TWITTER INSTAGRAM FACEBOOK FOLLOW BACK
Assalamualaikum!

Siti Sarah Sophia. Nothing much. Nothing special.

Tagboard!


My Post


Thanks Bear

Photobucket
Layout Designer
♥gadis Prety
Others:



RM 80
Entry updated on Tuesday 5 April 2016
Entry got 0 comments | Fly to top :3

Hai
Assalamualaikum
Bertemu kembali kita setelah sekian lama hahaha...

Well...
Hari ni, ada photoshoot. Photoshoot kat sekolah okey... tangkap gambar untuk majalah semua bukan photoshoot benda lain hahaha. Triple S terlibat dengan photoshoot KRS as setiausaha.

Bla bla bla
...

Petang tu ada perjumpaan Persatuan Agama Islam.
Sebelum perjumpaan bermula, Triple S dan Farhana (kawan baik Triple S) pergi ambil wuduk untuk menunaikan solat Zohor. Purse Triple S yang Triple S pegang, Triple S letakkan di atas beg.

Atas beg sekolah Triple S
TETAPI
Uniform KRS Triple S letakkan di ATAS purse Triple S untuk melapikkan purse tu dari pandangan mata orang. SEBELUM TU, Triple S dah pastikan tiada siapa yang nampak perbuatan Triple S tu. Lagipun waktu tu di sekeliling Triple S hanya ada kawan-kawan Triple S.

By the way, dalam purse tu ada RM 100 over (duit persatuan) dan RM 81 beserta duit syiling.

Triple S & Farhana pergi ambik wuduk. Masuk surau, solat.
Lepas solat, Triple S keluar sekejap untuk ambil kad koku dan stokin. Dalam masa yang sama, Triple S ambil purse Triple S bawah uniform KRS Triple S tu.

Duduk duduk dalam surau waktu perjumpaan...

Triple S jenis yang suka buka barang

So...

Triple S buka purse Triple S

This is the beginning of everything...

RM 80 Triple S hilang
Hanya tinggal RM 1

Triple S mula rasa something. Disebabkan Triple S tengah pakai contact lense, Triple S tengok betul-betul. Triple S tak percaya dengan pandangan mata Triple S

And yeah
DUIT TRIPLE S HILANG!

Triple S masih berlagak okey... Bagitahu ustazah, tapi apa yang boleh dilakukan?

1. Salah Triple S bawa duit banyak
2. Salah Triple S letak purse macam tu (walaupun dilapik)

Farisha (kawan baik Triple S), nak tengok-tengok kat beg Triple S. Mana tahu tercicir ke... walaupun tak logik...

And like I expected, yang Triple S betul-betul nak elak, terjadi!

I cried!

Satu persoalan,
Kenapa pencuri tu tak ambil duit RM 100 over tu (duit persatuan) dan ambil RM 80 (duit Triple S)
Duit persatuan tu Triple S letak dalam sampul duit raya.

Maybe...
Pencuri tu tak perasan...

I told ustazah that. Triple S fikir, kalau pencuri tu dalam kalangan ahli Pendidikan Agama Islam, mesti dia menyesal tak tengok betul-betul.

...

RM 80 tu...
Triple S nak kumpul untuk ke pesta buku. Triple S nak beli buku rujukan SPM...

Nampaknya tak de rezeki...

Triple S asyik menangis.
Dalam hati, aku takkan maafkan pencuri tu. Aku nak tengok siapa yang akan merangkak cari aku meminta kemaafan. Sampai mati, aku tak halalkan duit yang dicuri tu. Walau aku dah redha... sorry to say... Tak sedikit pun aku benarkan hati aku untuk rasa kasihan atau sekali pun aku akan buka hati aku untuk maafkan orang tu...

And...
For my baengongs...
Thanks for being there for me...
Salah satu sebab saya menangis sebab saya rasa terharu. :')

Farisha teman saya waktu saya menangis... Farisha tenangkan saya dengan kata-kata dia... Walau Farisha tak cakap banyak sangat, Farisha buat saya rasa selesa dengan keberadaan Farisha di sisi.

Farhana pula cuba hiburkan hati saya... Buat lawak-lawak spontan tidak diduga... Konon-konon jadi detektif nak cari kejadah pencuri lahanat itu (maaf badword...)... Thanks rasa geram untuk saya... :')

Aufa... nak ikut menangis bila saya menangis... pujuk saya walaupun Aufa sendiri ada banyak masalah... Thank you so much...

Thanks jadi pendengar setia saya waktu saya menangis :') korang tetap saya dengan sayakan?

Alhamdulillah, dengan musibah ni, saya kenal kawan-kawan saya :')

Secataha-cataha korang, korang tetap ada sudut angelkan? Hahahaha
Thanks baengongs :') Korang betul-betul baengongs saya ^_^

Sob sob

Post a Comment

Done read my entry? Wanna comment? My pleasure...