TRIPLE-S LINK STUFF TWITTER INSTAGRAM FACEBOOK FOLLOW BACK
Assalamualaikum!

Siti Sarah Sophia. Nothing much. Nothing special.

Tagboard!


My Post


Thanks Bear

Photobucket
Layout Designer
♥gadis Prety
Others:



Aku atau Kau?
Entry updated on Wednesday 9 July 2014
Entry got 0 comments | Fly to top :3

Ya Allah... Astaghfirullahala'zim... Ya Allah... Astaghfirullahala'zim...

Sudah lama Triple S tidak update blog mahupun membaca komen diruangan komen mahupun chatbox. Tapi sebaik online sahaja tadi... Ya Allah... Lemah semangat Triple S...

Triple S buka tab untuk lihat blog T R I P L E - S & N O V E L. Manalah tahu, ada komen selepas Triple S post bab seterusnya untuk Teratai. Mula-mula, lihat bahagian chatbox. Bila lihat sahaja... Ya Allah... Ada orang mengaku cerita Triple S itu cerita dia! Exactly the same with her! I was like, what the...? (okey, puasa. Astagfirullah...)

Memang luluh hati Triple S membacanya. :( 'Sayang', if you read this, anggap I ada buat hashtag mohon sentap (#MOHONSENTAP) ek? Sebab I memang SENTAP gila dengan you. Ikutkan, Triple S sudah guna 'kau-aku' pada dia tapi Triple S sabarkan hati. Boleh pula dia mengaku cerita dari idea kerahan Triple S itu cerita dia?

Okay, to tell the truth...

TNS
Cerita The Normal Students tercipta, terkeluar idea daripada Triple S. Macam... Triple S mastermindnya. Dengan berbekalkan buku tulis single line yang didapati sempena hadiah apa entah Triple S tidak ingat, Triple S mula menulis. Memandangkan kawan baik Triple S - Syuhana turut suka menulis, Triple S ajak dia buat bersama dan mulalah kami menulis. Cerita yang tanpa rangka, tanpa hala tuju. Kami menulis ikut suka. Waktu itu, kami di darjah 6. Habis satu single line book itu dengan tulisan tangan mengenai cerita kami. Tajuk pada mulanya bukan TNS tapi The Glamour. Habis satu buku, kami guna pula buku Syuhana. Kami sambung dan akhirnya, sewaktu Triple S darjah 6, Triple S transfer cerita itu ke netbook kepunyaan ibu Triple S dan olah serta sunting sedikit cerita itu dari tahun ke tahun memandangkan cerita itu dikarang sewaktu kami darjah 5. Pada waktu Triple S tingkatan 2, hati Triple S terdetik untuk berkongsi karya kami di blog selain beri kawan kami baca. Dan sekarang... Sudah ada beberapa orang yang baca. Heba... Delaila... :)

1 Teratai
1 Teratai wujud sewaktu Triple S berada di tingkatan satu. Masuk sekolah menengah, I need a new story memandangkan TNS sudah tamat dan Triple S dan kawan-kawan sudah terpisah memandangkan Triple S sudah berpindah ke sekolah menengah yang jauh daripada sekolah rendah. And know what? 1 Teratai Triple S karang berdasarkan pengalaman hidup, kehidupan sekeliling dan semuanya mengenai kehidupan Triple S. Hanya ada sedikit pertukaran dan penambahan berdasarkan imaginasi Triple S. Waktu itu, Triple S karang 1 bab untuk 1 bulan. Seperti TNS, 1 Teratai juga tiada rangka, tiada hala tuju. Hanya terus dikarang hingga otak dan jari kata berhenti. 1 Teratai juga jalan ceritanya bukan begitu. Lain tapi bila Triple S dapat idea, dapat ilham, lahirlah 1 Teratai yang awak semua baca di blog itu.

Sekarang, Triple S sedang cuba untuk menyiapkan 3 Teratai. Triple S namakannya sebagai Siri Teratai. 1 dan 2 Teratai sudah siap dikarang, hanya tinggal 3 Teratai. Tapi 3 Teratai sudah lama tergendala. Masih di bab 3 padahal sepatutnya sekarang ada 7 bab. Kekangan masa dan idea menghalang Triple S untuk terus mengarang.

Dan sekarang ini salah siapa? I tiru you atau YOU yang TIRU I? Tell me now! Siapa?! Sudahlah kajian kes Geografi dan Sejarah PT3 masih dan makin membebani, mahu terkejar-kejar pelajaran di sekolah, you pula tuduh I tiru cerita you bulat-bulat? Ada bukti? Mari sini tunjuk! Beri bukti sahih lagikan kukuh! Kawan-kawan I disekolah sudah baca 1 dan 2 Teratai saya. Awak pula? Sudah sampai berapa 'Teratai'? Anyway, how old are you? Jangan kata you tua dari I sebab I takkan percaya! Tak kisahlah betul atau tak, I takkan percaya! Perangai macam budak-budak! Menuduh memBABI buta! Hah... Nak saja aku kata kau binatang tu. Dapat tuduh macam tu pun dah okeylahkan?

Anyway, Triple S sudah hantar TNS ke PTS dan harap tiada yang mengaku itu dia punyalah ya? Walaupun tiada sebarang maklum balas, itu sudah cukup membukti, itu karya Triple S dan kawan baik Triple S! Sinopsis 1 Teratai juga sudah Triple S berikan kepada Abang Alam Anuar baca. Ada yang masih mahu mengaku 1 Teratai kepunyaan dia?

Oh ya, you... Boleh beritahu sayya sinopsis 1 Teratai? Bagaimana perjalanan cerita itu? Eh, erm... Itu senang sangat. You boleh saja baca di blog I, bukan? Hah! How about... Berikan perjalanan cerita SIRI TERATAI kepada I. Apa yang I sudah rancang apabila watak-watak itu besar nanti. Bagaimana dengan tahun seterusnya mereka. Apa lagi rahsia mereka. Cara kematian Tengku Diya Deeann... Bolehkan? Eh! Mestilah boleh! I ciplak cerita youkan? HAHAHAHAHAHAHAHA (STRESS AKU)

Seperti yang I post di entri sebelum ini, SAYA YANG PENAT-PENAT KARANG, PERAH IDEA, AWAK YANG DAPAT UNTUNG? Banyak lemak, buruk, hodoh kau!

Triple S

Labels: , , , , ,

Post a Comment

Done read my entry? Wanna comment? My pleasure...