TRIPLE-S LINK STUFF TWITTER INSTAGRAM FACEBOOK FOLLOW BACK
Assalamualaikum!

Siti Sarah Sophia. Nothing much. Nothing special.

Tagboard!


My Post


Thanks Bear

Photobucket
Layout Designer
♥gadis Prety
Others:



WARNING: DO NOT COPY MY NOVEL
Entry updated on Thursday 20 February 2014
Entry got 2 comments | Fly to top :3

Hii... Geram betul aku dengan budak sekor ni. Selamba dia je nak tiru apa yang aku buat? Dah nama kau macam tu, macam tulah! Tak payah nak berdouble triple sangat! Boleh tak, dalam seumur hidup kau, jangan pernah kau tiru orang lain?! Kalau aku kenal kau, ya lah juga! Ni, setakat kenal kat Facebook dah bermacam-macam. Mentang-mentang kita sekolah lain-lain!

Anyway, aku lebih tua dari kau, kay! Kau puji novel pertama aku (TNS) gila-gila. Kononnya, tak sabar nak baca cerpen aku pulak! Mesti meletup debaboom! Pirah! Last-last, watak-watak novel aku tulah, kau tiru! Nasib baik aku dapat kawal temperature marah aku. Kalau tak, confirm kau tak on sampai mati! Aku dah buat caption banyak kemain kata, DILARANG MENIRU, MENCETAK ATAU APA-APA SAHAJA. DIMINTA HANYA BACA TANPA ADA SEBARANG NIAT UNTUK MENCIPLAK.

Weyh, kau nak aku buat caption bebesar nak mampus ke bila setiap kali ada orang enter blog aku, dia dan kau sekali baca benda tu sampai demam seminggu? Setiap kali kau nak copy or anyone, caption tu akan keluar?!

Hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii (macam tak boleh panjang lagi) Kau memang rosakkan mood akulah! Aku dah disabled right click kat blog novel aku tapi boleh pulak kau guna cara lain?! Memang tempah kubur sendiri kat sebelah kubur Hang Tuah ni!

Aku paling pantang bila ada orang meniru + menciplak + anything pasal novel aku. Kalau nak selitkan nama novel aku sekali tak apa. (Macam Heba) Hah... Kalau macam tu, memang 100% hidung aku mengembang sampai mak gajah pun boleh masuk! Tapi kalau 100% copy novel aku, jangan masuk Hospital Bahagia pula bila komputer or laptop kau jahanam.

Ni, kau baca novel aku ni jangan kau nak meniru pula! Ke-ke tiba-tiba idea kau datang kekan? :P Kalau aku tahu, hidup kau terbantutlah jawabnya!

Kalau bab meniru kerja sekolah dan seangkat dengannya, lantak kaulah! Tapi!!!!!!!!!!! Bab ciplak novel aku ni, memang HARAMHARAM kau tahu! HARAM!!!!!!!!!!!!!!!

Ce bayangkan, aku penat-penat perah idea untuk novel aku. Setahun sekali aku buat novel bersiri Teratai tu dan kau pula dengan muka tak tahu malu tak berfilter copy novel aku! Ya, kau untung sebab dapat pujian. Tapi, berbaloi ke kalau itu hasil perahan otak jus idea orang lain? Dan orang lain tu, AKU! Kalau novel aku yang kau ciplak tu kau hantar kat mana-mana syarikat dan diterbitkan, kau dapat royalti. And me? Terkontang-kanting hanya mampu melihat kau dapat royalti yang lumayan. Weyh, aku boleh je nak laporkan kat mana-mana. Aku boleh claim sebab manuskrip asal kat aku! Kau fikir, novel yang aku post tu, manuskrip ori ke? Tak! It's only half from my manuskrip!

Lagipun, ce fikir. Sampai bila kau nak ciplak idea orang lain? Kalau orang lain tu dapat tahu, contohnya aku, confirm tak nak sambung apa-apa dah. Silap-silap, block terus! Tapi aku nak tengok dulu sejauh mana kau nak meneruskan kerja HARAM kau tu.

Sedarlah sikit. Kau tu budak bawah umur! Baru darjah berapakan? Ya, aku tahu. Aku pun masih bawah umur tapi aku lebih tua dari kau, dapat berfikir secara 'SEDAR'. Aku bukan nak gunakuasaku sebagai seorang yang lebih tua dari kau tapi aku nak kau tahu perkara ni! Budak sekolah menengah macam aku ni, hari-hari cikgu bagi kerja berlambak setinggi KLCC entah-entah boleh kalah KLCC! Tapi dalam masa yang sama, aku still fikir dan boleh dapat idea mengenai novel aku. Kau banyak kerja sangat ke sampai nak menciplak idea orang? Aku dah nak mati buat kerja Math pun boleh dapat idea novel aku, yang kau sampai ciplak idea orang tu apesal?

Kau nak tiru kerja Math aku? Entah betul entah tak. Entah kau faham ke tak. Hah, meh sini aku bagi tiru. Boleh bagi contoh bila kau masuk form 3 nantikan? Tapi, satu je aku minta. JANGAN CIPLAK IDEA & NOVEL AKU. Aku sanggup merayu keluar air mata darah tapi jangan ciplak! (okey, tipu. Gila apa nak menangis air mata darah! Hidung berdarah pun pernah! Belajar Science pasal darah pun dah bergoyang kepala lutut lagi nak menangis air mata darah. :3 )

Setahu aku, ramai gila benci kau. Diorang kata, kau gila kuasa. Berlagak pandai. Macam-macam lagilah! Dan kau tahu apa? Semua yang complaint tu orang yang lebih tua dari kau! Mula-mula, aku tak setuju dengan diorang sebab bagi aku, kau okey je. Baik je. Sekarang, aku menyesal cakap macam tu.

P/S: Sorry guna kau-aku. Triple S memang betul-betul geram ni! Ikutkan, tak habis lagi ni luah perasaan. Mahu sampai jahanam laptop ibu. :3

Triple S

Labels: , ,

Blogger Ilya Zulaikha said...

uish! siapa ni? style cam nak bakar org je

 
Blogger Siti Sarah Sophia said...

Tak payah bakar. BBQ terus. T.T

 

Post a Comment

Done read my entry? Wanna comment? My pleasure...