TRIPLE-S LINK STUFF TWITTER INSTAGRAM FACEBOOK FOLLOW BACK
Assalamualaikum!

Just a normal human name Siti Sarah Sophia #TRIPLE-S. Nothing much. Nothing special. 15. #SMKDJ #DJians #BLINKERS

Tagboard!


My Post


Thanks Bear

Photobucket
Layout Designer
♥gadis Prety
Others:



1 Teratai - Prolog
Entry updated on Friday, 22 November 2013
Entry got 0 comments | Fly to top :3

Prolog

Empat orang kanak-kanak gembira berlari berkejaran di sana sini. Mereka bagaikan berada di dalam dunia mereka yang tersendiri. Bagaikan tiada apa yang bakal berlaku pada masa hadapan mereka. Kesemua mereka masih mentah. Baru berumur enam tahun. Apa yang mereka tahu, bangun seawal 7.00 pagi untuk pergi sekolah dan pulang ke rumah pada tepat jam 12.00 tengah hari. Balik sahaja rumah, ibu sudah sediakan makanan untuk anak tercinta. Pada petangnya, mereka menyiapkan kerja sekolah bersama kerana kebetulan mereka berada di sekolah tadika yang sama. Sesiap kerja sekolah masing-masing, mereka bersama-sama bergembira dengan bermain pelbagai jenis permainan dan sukan yang sesuai untuk kanan seusia mereka. Ibu bapa mereka hanya memerhati dengan hati yang senang.

Namun begitu, dugaan pasti akan melanda dalam kalangan mereka. Mereka tidak akan pernah terlepas dari menghadapi sebarang dugaan. Walau siapapun mereka, anak orang berada mahupun sederhana, mereka pasti akan diduga oleh Tuhan yang Maha Esa. Kehidupan mereka masih gembira, tetapi kesedihan dan keperitan tak akan pernah berhenti menduga.
Bagaimana bentuk dugaan itu? Hanya Tuhan yang Maha Esa, mengetahuinya. Apa yang pasti, dugaan mereka pasti berlainan.

Pada tahun itu juga, mereka terpisah. Daripada empat orang dalam kumpulan mereka, tinggallah tiga orang dan seterusnya dua. Tujuh tahun kemudian, mereka dipertemukan kembali, tetapi hanya tiga orang sahaja yang tinggal. Seorang lagi? Masih menjadi rahsia ke mana seorang lagi menghilang.

Selepas tujuh tahun, mereka bertemu kembali tetapi, hanya seorang yang mengingati kawan-kawannya tapi ingatannya bagaikan terbahagi dua. Hanya mengingati, ada dua orang sahabatnya yang lama tetapi tidak ingat bahawa seorang lagi juga berkumpulan dengannya dahulu. Dua orang lagi, bagaikan orang baru yang telah hilang ingatannya. Seorang lagi, masih misteri akan kehilangannya.

Berjayakah mereka bersatu kembali seperti tujuh tahun yang lalu? Bagaimana dengan seorang lagi sahabat mereka? Akan bersatukah mereka di dalam siri pertama Teratai ini? Atau tergantung begitu sahaja?

P/S: Triple S tertinggal bahagian prolog untuk 1 Teratai. Okey, tipu. Prolog ni Triple S baru buat selepas tamatkan 1 & 2 Teratai. :3

Triple S

Post a Comment

Done read my entry? Wanna comment? My pleasure...