TRIPLE-S LINK STUFF TWITTER INSTAGRAM FACEBOOK FOLLOW BACK
Assalamualaikum!

Siti Sarah Sophia. Nothing much. Nothing special.

Tagboard!


My Post


Thanks Bear

Photobucket
Layout Designer
♥gadis Prety
Others:



KAWAN BAIK - BAIK = KAWAN
Entry updated on Sunday 27 October 2013
Entry got 6 comments | Fly to top :3

Readers, this entry not for you all but just... perasaan...
Triple S ada KAWAN. Dulu, Triple S tak gemarkan perangai KAWAN Triple S yang sorang ni. Tapi, lama-kelamaan, I know, 'you' are great BEST FRIEND. 'You' are cool. Saya suka KAWAN dengan 'you'. Dari KAWAN tambah BAIK. KAWAN BAIK. Tapi saya rasa, saya terpaksa buang tambahan BAIK tu. Because you're not BAIK as I thought. :(

I don't know want makes 'you' hates me. I hope I know. 'You', nasib baik hari Jumaat tu 'you' tak datang sebab saya tak tahu nak react macam mana depan 'you'. Sejak saya masuk DJ, saya cuba berkawan dengan korang including 'you'. Saya cuba nak sesuaikan diri dengan 'environment' DJ and how you all make friends. Saya tak tahu saya dah berjaya atau belum but I hope I did it.

Kalau sebab 'you' terasa dengan gurauan melampau saya, sorry a lot. Walau macam manapun, saya masih jaga tahap gurauan saya agar tidak melampaui batas. Saya tahu, pasti ada yang annoyed, benci dan meluat dengan saya. Ataupun lebih dari tu. Saya sedar siapa diri saya. Tapi, saya cuba buang semua tu untuk berKAWAN dengan awak semua.

Saya masih ingat, Fatin ajak saya pergi toilet sebelum mula aktiviti dalam dewan. Biasalah tu... Fatin dah selalu ajak saya walaupun kitorang berlainan kelas. On the way to toliet, Fatin cakap, "Sebenarnya, saya saja je nak pergi toilet. Bukan ada apa pun. Saja nak jalan dan berbual dengan awak macam kita kat Cengal dulu. Rindu!", serius saya terharu sangat masa tu! Saat tu, saya tahu, ada lagi yang masih anggap saya KAWAN.

Time hari Jumaat yang 'you' tak datang tu, the other 'you' asyik pandang-pandang saya. 'You-you' memang dah lama benci saya, ek? So maknanya, rahsia saya yang saya cerita dekat 'you', the other 'you' pun dah tahulah? Sampai hati... Memang 'you' sampai hati pun. Kalau tak, 'you' takkan buat saya macam ni. I treat you as a BEST FRIEND and what did you repay to me? KEBENCIAN. Memang 'you' sangat 'BAIK'.

Hari Jumaat tu, bila the other 'you' ada, saya diam. Saya tak cakap apa. Sebab? Saya tak nak KEBENCIAN the other 'you' pada saya, bertambah. Cukuplah dengan adanya saya di situ buat the other 'you' BENCI. Saya tak nak suara saya menambahkan KEBENCIAN itu lagi. Kalau saya bersuara pun, saya tak cakap dengan the other 'you'. Pandang pun, nak tak nak je! Tapi, bila time saya cakap, the other 'you' pandang. Aku tak kisah kau nak pandang tapi jangan ada 'benda' lain yang jadi. So... beware...

Terdetik juga di hati saya untuk bertanya pada korang yang korang di IKHLAS ke tak KAWAN dengan saya. Saya nak jawapan sebenar-benarnya! Sejujur-jujurnya! Seikhlas-ikhlasnya! Benci kata benci. Okey kata okey. Suka kata suka. Tapi saya tak tertanya. Rasa tak sanggup untuk tanya tapi saya kena tanya juga. InsyaAllah, the end of October or November, before school end this year. Saya juga nak minta maaf untuk kesilapan dan dosa yang saya dah buat pada awak dan juga 'you' sampai 'you' benci saya. Saya takut tak sempat untuk ucapkan kata-kata maaf. Manalah tahu kalau lepas saya publish entri ni ataupun minta maaf kat korang tetiba korang dapat call dari ibu saya untuk jemput ke majlis tahlil saya. Kan? Kuasa Allah, apa pun boleh jadi. :')

Sebenarnya, saya fobia. Saya fobia untuk TIADA KAWAN. 6 tahun dulu, when I was standard 2, saya pindah sekolah ke Melaka. Di sana, saya ada 2 orang KAWAN. Mula-mula, okey. Rapat. Lama-lama, saya ditinggalkan Dipinggirkan. Sampailah ada lagi seorang budak baru pun pindah. Lelaki. So, KAWANlah saya dengan budak lelaki tu. So, selama saya bersekolah di Melaka, KAWAN-KAWAN saya semua LELAKI. Ada juga KAWAN perempuan tapi tak serapat KAWAN LELAKI. Ada masanya, saya menangis jugalah. Sudahlah ibu di Tanjung Malim, sambung belajar dan ayah di Selangor, bekerja. KAWAN pula TIADA. Siapa sahaja pasti rasa KEHILANGAN. Nasib baik saya ada adik yang beza setahun sahaja.

Before saya 'melalak' di entri ni, saya nak blah dulu ya? :')

P/S: 'You' itu adalah salah seorang KAWAN BAIK Triple S yang sudah dibuang BAIKnya. Namanya? Biarlah hanya Triple S dan Allah sahaja yang tahu. Termasuk juga the other 'you'. :')
Triple S hanya berniat untuk meluahkan perasaan kecewa Triple S. Ini bukan sinopsis untuk novel seterusnya, ek...

Triple S
Blogger Ilya Zulaikha said...

Weh.. saya harap orang yang awak cakap ni bukan saya.. :l

 
Anonymous Siti Sarah Sophia said...

Tak ah.

 
Blogger Unknown said...

Saya pon harap bukan saya. Saya minta maaf klau ada buat salah kat awak. Tapi serious, saya menangis baca ni :'(

 
Anonymous Siti Sarah Sophia said...

Nope. Seriously, bukan awak. Awak tak de buat salah apa pun dengan saya so tak perlu minta maaf. Thanks sebab menangis. Hehe... Masa saya buat entri ni pun, saya hampir menangis.

 
Blogger Nina Amiera Faisol said...

Who is this mysterious kawan baik?

 
Blogger Siti Sarah Sophia said...

Adalah... Hehe... Biar saya, Ilya dan Fatin je tahu siapa sebenarnya dia. ;)

 

Post a Comment

Done read my entry? Wanna comment? My pleasure...